Najważniejsze cele naszej placówki realizowane w ramach przedszkolnej podstawy programowej:
- – emocjonalność dziecka – dużo mówimy i analizujemy emocje, poznajemy je, nazywamy;
- – dbamy o język ojczysty;
- – uczymy postawy szacunku i otwartości wobec innych osób – zarówno dorosłych jak i dzieci;
- – omawiamy zagadnienie kultury osobistej – poznajemy zwroty grzecznościowe;
- – empatia – rozwijamy dzieci w duchu zasad Montessori;
- – uczymy szukania pomocy w trudnych sytuacjach u osób dorosłych – dzieci wiedzą, że ich wsparciem są nasi nauczyciele i rodzice;
- – kształtujemy umiejętności grupowe – przebywanie w grupie i harmonijne działania w jej zakresie;
- – uczymy śmiałego komunikowania swoich potrzeb i wyrażania swojego zdania;
- – poznajemy litery i cyfry;
- – uczymy konstruowania logicznych wypowiedzi;
- – nauka pierwszych wierszyków na pamięć;
- – coroczne przygotowanie przedstawienia i prezentacja przed rodzicami na koniec roku szkolnego;
- – samoekspresja – plastyczne eksperymenty;
- – kształtowanie umiejętności manualnych poprzez sensoplastykę;
- – poznawanie pojęć abstrakcyjnych;
- – poznanie otoczenia, w którym żyjemy – wycieczki do pobliskich miejsc publicznych, np. na pocztę, do teatru, do parku, do muzeum, do biblioteki;
- – poznanie flag i symboli Polski i Unii Europejskiej;
- – czytywanie mapy;
- – poznanie dni tygodnia, pór roku;
- – nauka samodzielności – wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, samodzielne rozbieranie się do snu, używanie sztućców w tym noża dla dzieci itp.;
- – wprowadzenie do obowiązków codziennych – sprzątanie zabawek, składanie ubranek, odnoszenie talerzyków, wyrzucanie śmieci itp.;
- – diagnoza dzieci pod kątem zainteresowań – rozpoznawanie co danemu dziecku sprawia przyjemność, do czego ma predyspozycje i umożliwianie rozwoju w tym kierunku.
Ponadto realizujemy cele wynikające z profilu i misji naszej placówki
- – możliwie najlepsze żywienie dzieci;
- – jak najczęstsze przebywanie na świeżym powietrzu;
- – odbywanie regularnych zajęć sportowych.
Przyświecają nam także cele pośrednie, wynikające bezpośrednio z zachowania należytej dbałości w sprawowaniu opieki i wychowywania dzieci
- – uzyskanie zadowolenia i radości dziecka z pobytu w naszym przedszkolu;
- – wypracowanie zaufania u maluszka, zbudowanie więzi, która zaowocuje poczuciem bezpieczeństwa i sympatią do naszych nauczycieli;
- – stworzenie przyjaznej, domowej atmosfery oraz zapewnienie dogodnych warunków do rozwijania osobowości;
- – współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.